تجهیزات هوشمند سازی

مزایای کلید و پریز هوشمند

مزایای کلید و پریز هوشمند

مزایای کلید و پریز هوشمند موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، شاید قبلاً تصمیم گرفته اید ساختمان هوشمند رویاهای خود را بسازید. اما نقطه شروع این کار کجاست، چگونه می توان خانه یا برخی از اجزا یا تجهیزات را با بودجه معقول هوشمند کرد؟ راه حل ما یک کلید و پریز هوشمند است. پریزهای هوشمند یکی از مقرون به صرفه ترین وسایل خانه هوشمند هستند که می توانند تقریباً تمام وسایل الکتریکی خانه شما را کنترل کنند.

اما پریز هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟ در زیر، هر آنچه را که باید در مورد پریز های هوشمند و نحوه استفاده از آنها بدانید را بررسی کرده ایم.

کلید و پریز هوشمند چیست؟

قبل از بررسی مزایای کلید و پریز هوشمند لازم است که بدانیم کلید هوشمند چیست؟ کلید های هوشمند یکی از وسایل ضروری برای خانه های هوشمند هستند و معمولاً روشنایی را با کمک یک اپلیکیشن یا پلتفرم مشابه کنترل می کنند. این رابط ها به همه اجزا متصل می شوند.

به عبارت ساده، پریز های هوشمند بین پریزهای معمولی و لوازم خانگی ارتباط برقرار می کنند و آنها را خودکار می کنند. کافی است به سادگی سیم وسایلی مانند چراغ یا پنکه را به این پریز وصل کنید و از هر جایی با گوشی خود آنها را روشن یا خاموش کنید. اگر یک هاب هوشمند در خانه خود دارید، حتی می توانید از دستورات صوتی برای کنترل دستگاه ها با اتصال یک پریز هوشمند استفاده کنید.

کلید و پریز هوشمند چیست؟

بررسی مزایای کلید و پریز هوشمند

بهره وری انرژی

با سوکت های هوشمند می توانید میزان مصرف دستگاه خود را در ساعات مختلف روز در گوشی خود بررسی کنید. علاوه بر این، این سوکت ها دارای قابلیت زمان بندی هستند. با استفاده از این ویژگی می توانید مطمئن شوید که دستگاه شما فقط در صورت نیاز روشن می شود.

امنیت و آرامش ایجاد کنید

خانه های مجهز به پریزهای هوشمند کمتر با خطر آتش سوزی روبرو هستند. زیرا اگر وسیله ای مانند اتو روشن بماند، به راحتی می توان آن را از هر جایی از طریق اپلیکیشن گوشی خاموش کرد.

علاوه بر این، می توان از دوشاخه های هوشمند برای شبیه سازی اینکه در خانه چگونه است استفاده کرد. این بدان معناست که وقتی در خانه نیستید، چراغ ها طبق برنامه روشن و خاموش می شوند. از آنجایی که سرقت منزل اغلب زمانی رخ می دهد که خالی است، این ویژگی تاثیر زیادی بر امنیت خانه دارد.

کنترل از راه دور

با پریزهای هوشمند می توانید خانه خود را بدون توجه به جایی که هستید کنترل کنید. می‌توانید در محل کار غذا تهیه کنید، سیستم تهویه مطبوع را در خانه روشن کنید یا زمانی را که فرزندانتان با استفاده از تلویزیون و بازی‌های ویدیویی صرف می‌کنند کنترل کنید.

ویژگی های کلید پریز هوشمند

کلید هوشمند ظاهری شیک و زیبا دارد و پنل آن از شیشه سکوریت شده برای جلوگیری از خط و خش ساخته شده است. علاوه بر این، سوکت های کلید هوشمند در رنگ های متنوع موجود است و شما می توانید با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خود رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این دستگاه هوشمند با ولتاژهای داخلی مناطق مختلف از 80 ولت تا 240 ولت سازگاری کامل دارد. لازم به ذکر است کلید و پریزهای هوشمند دارای استانداردهای CE و ISO بوده و قابلیت کاهش مصرف برق خانگی را دارند.

این دستگاه پرکاربرد دارای انواع کلید از یک پل تا چهار پل برای کارکرد کولر گازی، کرکره برقی و … می باشد. در ضمن این دستگاه هوشمند ضد انفجار و اتصال است و ایمنی بالایی دارد. سوئیچ ها و پریزهای هوشمند امکان کنترل همزمان هر کلید را از طریق کنترل از راه دور فراهم می کنند و می توانند به راحتی و به راحتی با شبکه های سیم کشی سنتی و رایج ساختمان نصب شوند.

  •       دارای پانل ضد خش ساخته شده از شیشه سکوریت
  •       طیف رنگی غنی مناسب برای دکوراسیون داخلی
  •       مصرف برق را کاهش دهید
  •       اتصال ضد انفجار، ایمنی بالا
  •       نصب آسان و سازگار با شبکه سیم کشی سنتی ساختمان

ویژگی های کلید پریز هوشمندویژگی های کلید پریز هوشمندویژگی های کلید پریز هوشمندویژگی های کلید پریز هوشمندویژگی های کلید پریز هوشمند

کاربرد کلید هوشمند

یکی از کاربردهای کلید و پریزهای هوشمند، خاموش یا روشن کردن تمامی وسایل برقی خانه اعم از تلویزیون، لامپ، چای خوری، قهوه ساز، پلوپز و … می باشد. به عنوان مثال، برنامه یا فیلم مورد علاقه شما ساعت سه بعد از ظهر نمایش داده می شود، اما متاسفانه شما همیشه این زمان خاص را فراموش می کنید و در نتیجه تماشای آن را از دست می دهید. اما نگران نباشید، با استفاده از کلید و پریزهای هوشمند هیچ برنامه ای را از دست نخواهید داد، کافی است زمان نمایش سریال یا فیلم مورد نظر خود را در برنامه وارد کنید تا تلویزیون به صورت خودکار ساعت 15 روشن شود و می توانید از برنامه لذت ببرید. .

حتماً در شرایطی بوده اید که در یک روز سرد زمستانی از سفر برمی گردید و خانه تان به دلیل خاموش بودن گرمایش سرد است، بنابراین چند ساعت طول می کشد تا دمای منزل شما به دمای متوسط ​​برسد. با کلیدها و پریزهای هوشمند این مشکل حل می شود شما می توانید قبل از ورود به خانه گرمایش را روشن کنید.

از دیگر کاربردهای پریزهای هوشمند می توان به نظارت بر تکالیف فرزندتان با خاموش و روشن کردن تلویزیون یا کنسول بازی اشاره کرد. همچنین با استفاده از این سیستم می توانید نکات ایمنی و ایمنی کلی ساختمان مسکونی خود را افزایش دهید زیرا برخی از آتش سوزی ها در اثر آتش سوزی در وسایل متصل، اتوهای داغ و غیره ایجاد می شود.

علاوه بر این، یکی از اساسی ترین کاربردهای این دستگاه هوشمند، کنترل مصرف برق خانگی است که با مقایسه قبوض برق ماه های گذشته می توانید به نقش عظیم آن پی ببرید. از دیگر کاربردهای کلید و پریزهای هوشمند می توان به تنظیم روشنایی منزل اشاره کرد.

  •       کنترل روشنایی
  •       دسترسی آسان تر به پریزهای مخفی
  •       سیستم صوتی را روشن یا خاموش کنید
  •       کنترل سیستم گرمایش و سرمایش
  •       وسایل خانگی را روشن و خاموش کنید
  •       روشن کردن چراغ ها وقتی در خانه نیستید امنیت را افزایش می دهد و سارقان را فریب می دهد.
  •       اگر فراموش کردید دستگاه خود را خاموش کنید، می توانید از راه دور روشن یا خاموش شدن آن را کنترل کنید. این باعث افزایش آرامش درونی شما می شود.
  •       با قرار دادن آن در آرامیز و باز کردن آن از طریق کلید هوشمند از راه دور (خارج از خانه) تا رسیدن به خانه می توانید غذا را آماده کنید.

کلام آخر

در این مقاله مزایای کلید و پریز هوشمند را مورد بررسی قرار دادیم. پریزهای هوشمند به شما این امکان را می دهند که تمام لوازم خود از جمله دستگاه های قهوه ساز و غیره را مدیریت کنید. به علاوه، با نظارت جامع بر مصرف انرژی، می توانید در قبض های ماهانه خود صرفه جویی کنید.

اگرچه ممکن است کلیدهای هوشمند در ابتدا گیج کننده به نظر برسند، اما نصب آنها کار سختی نیست. اگر می‌خواهید از شبکه خارج شوید و یک رویکرد کاملاً یکپارچه برای کنترل روشنایی خانه خود داشته باشید. اگر به دنبال خرید تجهیزات هوشمند هستید، فروشگاه اینترنتی هوشینو را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *